loading...
مهربد الکترونیک
Mel بازدید : 5606 جمعه 21 آبان 1395 نظرات (8)

رادیوی کریستالی : رادیوی فوق بسیار ارزان طراحی شده و فقط در آن از ۵ قطعه استفاده شده است.این رادیو تنها از یک دیود ژرمانیوم، یک گوشی کریستالی، یک کویل ، یک خازن متغیر و یک آنتن حلقوی تشکیل شده است.

نقشه مدار:

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1398/11/09 و 1:22 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز صفحه کریستال چه مدلی میشه به جای این گوشی کریستالی استفاده کرد؟
پاسخ : اطلاعی ندارم دوست عزیز

این نظر توسط mohammad در تاریخ 1398/09/02 و 12:27 دقیقه ارسال شده است

سلام و وقت بخیر، جناب این گوشی رو میتونم تهیه کنم
پاسخ : فکر می کنم بسیار کمیاب هست دوست عزیز.

این نظر توسط کاوه در تاریخ 1398/07/30 و 14:20 دقیقه ارسال شده است

میشه بگین فرق گوشی کریستالی با بقیه گوشی ها چیه؟ و دیگر اینکه صفحه کریستالی چیه و از کجا میشه تهیه کرد؟

این نظر توسط بیاتی در تاریخ 1397/06/18 و 10:10 دقیقه ارسال شده است

سلام عرض ادب
احتراما به استحضار می رساند من گوشی کریستال دارم ولی کار نمی کنند خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا بتوانم آن را جهت تعمیر خدمت شما برسانم ویا یک گوشی جدید دریافت کنم از این که حوصله کردید ممنون هستم با تشکر بیاتی
پاسخ : سلام. متاسفانه این امکان برای مدیران وب فراهم نیست. این قطعه بسیار کمیاب است. عذرخواهی ما را پذیرا باشیذ.

این نظر توسط علی در تاریخ 1396/11/09 و 17:18 دقیقه ارسال شده است

شما هر نوی گوشی داری میتونی با یه خازن کوچیک سری کنی تا شبیه گوشی کریستالی عمل کنه

این نظر توسط اکبربیاتی در تاریخ 1395/11/07 و 19:07 دقیقه ارسال شده است

با سلام واحترام
این رادیو گوشی کریستالی رادیدم من را به زمان جوانی خودم برد ه که می خریدم وبه ناودانهای می زدم وگوش می دادم به صدای رادیو .
درصورت ممکن برای تهیه راهنمایی فرمائید ازشماتشکرمکنم ویاآدرس وتلفن مرکز تهیه این نوع گوشی بی نهایت تشکرمی کنم .خیلی خوشحال می شوم .
باتشک بیاتی
پاسخ : سلام دوست عزیز . گوشی کریستالی به شدت در بازار کمیابه و فکرنمی کنم مرکز خاصی اون رو ارئه کنه اما به جای این قطعه می تونید از صفحه کریستالی استفاده کنید. البته شاید بشه جهت تهیه گوشی کریستالی مورد نیاز تون از ساعت مچی های دیجیتالی زنگ دار استفاده کنید و یا انرا از بازار تهیه کنید.

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1395/11/07 و 11:39 دقیقه ارسال شده است

این مطلبتون رو دوست نداشتم.

این نظر توسط صادق در تاریخ 1395/08/24 و 19:29 دقیقه ارسال شده است

با سلام
من هیچ وقت فکر نمی کردم رادیوی باشد که بدون نیا به باتری کار کند ولی با ساخت این رادیو فهمیدم که وجود دارد
البته برای خرید گوشی کریستال هر جا رفتم نداشت و در اخر مجبور شدم بجای گوشی کریستال از صفحه های کریستال استفاده کنم.
پاسخ : ما هم خوشحالیم که شما به هدفتون رسیدید.
باز هم ما رو دنبال کنین.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
/////به نام معبود یکتا///// مهربد الکترونیک یک وب آموزش محور با موضوع الکترونیک می باشد. هدف مهربد الکترونیک این است که مطالب پیرامون علم الکترونیک را به ساده ترین زبان ممکن به علاقه مندان این حوزه ارائه نماید. مسلما وبی بدین صورت نیازمند هدایت کمی و کیفی از سوی شما عزیزان و دوستان می باشد؛ لذا خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارتقای کیفی و کمیتی وب در قسمت «دیدگاه شما » وب و یا قسمت «تماس با ما» قرار دهید . منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزایزان هستیم . با تشکر . . . . . مدیروب : محمد مهدی صباغی . . . .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 288
  • بازدید ماه : 937
  • بازدید سال : 11,087
  • بازدید کلی : 194,303