loading...
مهربد الکترونیک
محمدمهدی صباغی بازدید : 1096 جمعه 08 بهمن 1395 نظرات (3)

مدار شماره : 11........ نام مدار : نشانگر پریدن فیوز برق ........ سطح : متوسط

مدار نشانگر پریدن فیوز برق: پریدن فیوز مشکلی است که همه ما حداقل یکبار با آن مواجه شده ایم.اما پیدا کردن فیوز، آن هم در تاریکی کار سخت و برخی اوقات خطرناک است.در این آموزش ساختنی به شما آموزش می‌دهیم چگونه یک مدار نشانگر پریدن فیوز بسازید. این مدار در هنگام بروز اختلال در مدار و پریدن فیوز برق آلام هشدار صوتی مبنی بر پریدن فیوز پخش می‌کند ! یکی از مدارهایی است که در طراحی خود از تایمر 555 بهره برده است .  نحوه کار منطقی این مدار بسیار ساده است و همین مدار الکترونیکی ساده و ارزان می‌تواند بسیار مفید باشد.

محمدمهدی صباغی بازدید : 2119 شنبه 25 دی 1395 نظرات (1)

مدار شماره : 10........ نام مدار : آهن یاب ........ سطح : متوسط

مدار آهن یاب : یک مدار ساده و عالی و کوچک است که می تواند فلز آهن را تشخیص دهد. این مدار را می توانید برای فهمیدن باز و بسته درب هر چیزی استفاده کنید و یا حتی می توانید با نصب سیستم صوتی در کنار آن از آن به عنوان دزدگیر استفاده کنید.

محمدمهدی صباغی بازدید : 1299 پنجشنبه 16 دی 1395 نظرات (1)

مدار شماره : 9........ نام مدار : چراغ ترمز ........ سطح : نسبتا مبتدی

مدار چراغ ترمز: یک مدار ساده و زیبا برای ترمز هنگام دنده عقب ماشین و موتور سیکلت است.آیسی بکار رفته در مدار آیسی 555 است و ترانزیستور از نوع قابلمه ای 3055 است که می توانید به جای آن از جایگزین ترانزیستور منفی bc107 استفاده کنید اما توان 3055 را ندارد . 

محمدمهدی صباغی بازدید : 1449 چهارشنبه 01 دی 1395 نظرات (0)

  مدار شماره : 8........ نام مدار : لامپ LED ........ سطح : متوسط

مدار لامپ LED: در این مطلب با مدار داخلی لامپ های ال ای دی که برای روشنایی منازل مورد استفاده قرار می گیرد ، آشنا می شوید.

محمدمهدی صباغی بازدید : 2507 دوشنبه 29 آذر 1395 نظرات (0)

  مدار شماره : 7........ نام مدار : دزدگیر سیمی ........ سطح : مبتدی

مدار دزدگیر سیمی: این مدار از چهار مقاومت، دو خازن، دو ترانزیستور و یک بلندگو تشکیل شده است. مداری بسیار ساده و جذاب که می توانید از ساختن آن لذت ببرید.

محمدمهدی صباغی بازدید : 813 سه شنبه 09 آذر 1395 نظرات (1)

  مدار شماره :  6........ نام مدار : مدار هشدار نشت گاز ........ سطح : متوسط

مدار هشدار نشت گاز : امروز با نحوه ی یک مدار مفید و کاربردی با کاربری هشدار گاز آشنا می شوید.این هشدار دهنده با سنسور TGS-813 کارمی کند. 

Mel بازدید : 4109 پنجشنبه 04 آذر 1395 نظرات (0)

  مدار شماره : 5........ نام مدار : فلزیاب ترانزیستوری ........ سطح : متوسط

مدار فلزیاب ترانزیستوری : امروز با نحوه ی ساخت یک فلز یاب ساده و جذاب آشنا می شوید. این مدار با استفاده از ترانزیستور کار می کند. برد این مداربین 15 الی 20 سانتی متر است و در ساخت ربات ها کاربرد دارند.

محمدمهدی صباغی بازدید : 3041 دوشنبه 24 آبان 1395 نظرات (0)

 مدار شماره : 4 ........ نام مدار : اکولایزر (رقص ال ای دی)  ........ سطح : مبتدی

مدار رقص LED ها (اکولایزر): ولوم متر یا حجم متر مداری بسیار محبوب و یک پروژه سرگرم کننده در الکترونیک است. ما می توانیم حجم متر را به عنوان یک اکولایزر که در حال حاضر در سیستم موسیقی است در نظر بگیرید. در این مدار می توانید رقص LED ها  را با استفاده  موسیقی را تجربه کنید. در این مدار شما با استفاده از یک کابل متصل به یک موبایل یا رایانه رقص نور را با تغییر مقادبر صوتی آهنگ ها یا صدا های مختلف تجربه کنید.همچنین از این دستگاه می توان به عنوان یک دستگاه اندازه گیری ولوم استفاده کرد.

Mel بازدید : 5607 جمعه 21 آبان 1395 نظرات (8)

 مدار و پروژه شماره : 3و1 ........ مدار و پروژه  : رادیو کریستالی ........ سطح : مبتدی

رادیوی کریستالی : رادیوی فوق بسیار ارزان طراحی شده و فقط در آن از ۵ قطعه استفاده شده است.این رادیو تنها از یک دیود ژرمانیوم، یک گوشی کریستالی، یک کویل ، یک خازن متغیر و یک آنتن حلقوی تشکیل شده است.

Mel بازدید : 1469 جمعه 30 مهر 1395 نظرات (1)

 مدار شماره : 1 ........ نام مدار : چشمک زدن ترانزیستوری  ........ سطح : مبتدی

 مدار چشمک زن دوتایی ترانزیستوری:در این پست قصد داریم یک مدار ساده به نام چشمک زدن دوتایی را خدمت شما ارائه دهیم.این مدار دارای دو ترانزیستور 2n2222 می باشد. این مدار ساده و در عین حال جذاب است. 

درباره ما
Profile Pic
/////به نام معبود یکتا///// مهربد الکترونیک یک وب آموزش محور با موضوع الکترونیک می باشد. هدف مهربد الکترونیک این است که مطالب پیرامون علم الکترونیک را به ساده ترین زبان ممکن به علاقه مندان این حوزه ارائه نماید. مسلما وبی بدین صورت نیازمند هدایت کمی و کیفی از سوی شما عزیزان و دوستان می باشد؛ لذا خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارتقای کیفی و کمیتی وب در قسمت «دیدگاه شما » وب و یا قسمت «تماس با ما» قرار دهید . منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزایزان هستیم . با تشکر . . . . . مدیروب : محمد مهدی صباغی . . . .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 303
  • بازدید ماه : 952
  • بازدید سال : 11,102
  • بازدید کلی : 194,318